Vad är kärlek?

Jag satt vid hamnen, vid den rinnande ån.
Jag ser vattnet dansa vals, vackert var det.
En bit bort, ett kärlekspar sitter hand i hand.
Dom ler och skrattar, och pussar varandra ömt.
Bredvid mig, på samma bänk sitter två äldre.
En man och en kvinna, med lysande grått hår.
Med ögonen prydda med glasögon, dom tittar ut mot ån.
Dom ler svagt, och kvinnan säger med en len stämma,
"Jag älskar dig" och så beger sig paret lungt iväg.
Där borta kärleksparet matar ankungar med bröd.
Jag kan höra dera skratt, hela vägen hit.
Vad är kärlek?

Kommentarer
Postat av: Thäsy

Damn, det där var vackert. Me likey.

2009-12-06 @ 17:06:41
URL: http://ourplanet.blogg.se/thasy

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0